معاون وزیر بهداشت گفت: ۴۰ تا ۴۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در بیمارستان رخ می‌دهد؛ یعنی فرد با علائم مشابه و خفیف به بیمارستان مراجعه می‌کند اما در بیمارستان به دلیل همجواری با سایر بیماران به کرونا هم مبتلا می‌شود.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رییسی تاکید کرد: مردم بدون توصیه پزشک و بدون در نظر گرفتن استانداردها، از مراجعه به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، دوری از تجمعات، خودداری از سفر و تردد بین شهری، پرهیز از مهمانی رفتن و مهمانی دادن و استراحت در منزل، بهترین راهکارها برای پیشگیری از ویروس کرونای کووید ۱۹ است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: همه ارگان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌توانند در بسیج ملی مبارزه با کرونا مشارکت کنند و ظرفیت اعزام ۳۰۰ هزار اکیپ را از همه دستگاه‌ها داریم و بر اساس اعلام دستگاه ‌ها برنامه ریزی کرده ایم.

وی اظهار کرد: هر سال از ۱۵ اسفندماه طرح تشدید نظارت بر عرضه مواد غذایی و مانور نوروزی را داشتیم که امسال آن را به مانور مبارزه با کرونا تغییر خواهیم داد. به همین دلیل باید از نیروهای بیشتری برای نظارت بر اماکن عمومی، ضدعفونی کردن و کنترل عبور و مرور داخل شهرها کمک بگیریم.

وی ادامه داد: همچنین منزل هر ۱۵۰۱ نفری که نتیجه تست کرونای آنها مثبت اعلام شده را ضدعفونی و اعضای خانواده‌شان را تب سنجی و غربالگری می‌کنیم.

رئیسی اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی و بسیج جامعه پرستاری اعلام آمادگی کرده‌اند تا با اپلیکیشن‌های خاصی برای غربالگری مشارکت کنند و گروهی تلفنی بتوانند برای مشاوره به کمک وزارت بهداشت بیایند. همچنین این پتانسیل بزرگ وجود دارد تا از کمک این افراد به ویژه در نظارت بر اماکن عمومی و بهداشت محیط و گندزدایی استفاده کنیم. ما یکی از قوی‌ترین نظام‌های شبکه بهداشتی را در سراسر دنیا داریم و می‌توانیم همه نیروهای بهداشتی را به کار بگیریم.

او گفت: دستورالعمل علمی مبارزه با کرونا برای بکارگیری شبکه بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا هم تدوین و به سراسر کشور ابلاغ می شود.

رئیسی در ادامه به تست سرپایی کرونا اشاره کرد و گفت: این تست به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و قابلیت استناد علمی ندارد. بیش از ۷۰ درصد از افرادی که مبتلا هستند، نیازی به بستری ندارند و ظرف چند روز با استراحت در خانه بهبود پیدا می‌کنند. بستری برای افرادی توصیه می‌شود که جزو گروه‌های پرخطر هستند که نه تنها در مورد کرونا، بلکه در موارد ابتلا به آنفلوآنزا هم باید بستری شوند. تفاوت کرونا و آنفلوآنزا در میزان سرایت بالای کروناست. به همین دلیل بهداشت فردی باید رعایت شود.

وی افزود: در مورد بستری کردن موارد قطعی کرونا پروتکلی آماده شده تا افراد بر اساس آن بستری یا در منزل درمان شوند.

رئیسی در ادامه صحبتش از افزایش ساعت کاری ۱۲۰۰ مرکز بهداشت در سراسر کشور خبر داد و گفت: برخی از این مراکز شبانه روزی شده‌اند تا افرادی که در منزل دوره بیماری را طی می‌کنند، بتوانند به این مراکز مراجعه و روند درمان را کامل کنند.

  • این مسئول در پایان تاکید کرد: کرونا ترس ندارد و بسیاری از افراد با درمان دارویی در منزل بهبود پیدا می‌کنند.

«کرونا» را به سفر نبرید

کد خبر 488815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha